BLOG

Sprzedaż wysyłkowa w kartonach zamiast stacjonarnej – dlaczego warto?

Nie da się zaprzeczyć, że współcześnie zdecydowana większość z nas zamawia wszelkiego rodzaju produkty przez internet – nie licząc codziennych zakupów spożywczych, choć i w tym zakresie sprzedaż z dostawą do domu staje się coraz popularniejsza. Trudno więc dziwić się, że prowadzenie działalności handlowej najczęściej opiera się właśnie na wysyłaniu zamówień do klientów za pośrednictwem firm kurierskich. Produkty umieszczamy zaś w kartonach, zapewniających zarówno bezpieczeństwo, jak i wygodę magazynowania oraz transportu. Zalety sprzedaży wysyłkowej w stosunku do stacjonarnej są jednak znacznie szersze.

Nieograniczony obszar działania i rozpoznawalność

Najbardziej oczywistą zaletą prowadzenia sprzedaży wysyłkowej zamiast stacjonarnej jest zakres działalności. Dzięki wysyłaniu zamówień prosto pod adres przedsiębiorcy są w stanie docierać do ogromnej bazy potencjalnych konsumentów, nie tylko w całej Polsce, ale również za granicą, niemal bez żadnych ograniczeń geograficznych. W ten sposób możliwa jest maksymalizacja zasięgu sprzedaży, a jednocześnie budowanie rozpoznawalności marki na dużą skalę – w tym przypadku dzięki opcji wykonywania firmowych nadruków na opakowaniach kartonowych. Doceni to każdy przedsiębiorca, a zwłaszcza ten, który zajmuje się dystrybucją produktów innych producentów – spersonalizowana grafika na pudełku do wysyłki pozwoli rozreklamować także jego sklep.

Wygoda prowadzenia firmy

Rozbudowanie obszaru działania to niewątpliwie największa zaleta postawienia na sprzedaż wysyłkową. Jest to wygodne rozwiązanie dla przedsiębiorstw praktycznie z każdej branży – wygoda wynika również z efektywności obsługi zamówień. Przy dużej liczbie zleceń możliwa jest bowiem jednoczesna wysyłka dziesiątek czy nawet setek towarów, podczas gdy przy sprzedaży stacjonarnej ograniczenie stanowi liczba stanowisk sprzedażowych. Co więcej, z wygody prowadzenia sprzedaży wysyłkowej może też wynikać oszczędność. Niejednokrotnie sklepy internetowe nie dysponują punktem stacjonarnym, a jedynie miejscem do przechowywania produktów. W ten sposób nie ma konieczności ponoszenia kosztów utrzymania sklepu, jak również dbania o codzienne wystawianie towarów na półki ani o bezpośrednią obsługę konsumentów. Sprzedaż wysyłkowa daje też możliwość zajmowania się wysyłaniem produktów o dowolnej porze, bez przestrzegania sztywnych godzin otwarcia, niezbędnych w przypadku sklepów stacjonarnych.

Marketingowe zastosowanie kartonów

Brak konieczności bezpośredniej obsługi klientów wiąże się z jeszcze jedną zaletą. Przy sprzedaży stacjonarnej konsumenci zazwyczaj oczekują sprawnego, natychmiastowego zakupu wybranego towaru. Jeśli jednak przedsiębiorca wysyła zamówienia, może wykorzystać zaoszczędzony czas, aby w opakowaniu kartonowym umieścić np. kod rabatowy, gadżet reklamowy albo spersonalizowane podziękowanie za transakcję. To zatem świetny pomysł na budowanie pozytywnego wizerunku marki, w czym pomożemy w firmie MAKBET. Dostarczamy opakowania z tektury do Klientów z całej Polski, które idealnie nadają się do sprzedaży wysyłkowej i mogą zostać dostosowane do indywidualnych potrzeb.