BLOG

Kartony do paczkomatu – podstawa współczesnej sprzedaży wysyłkowej w Polsce

Sektor sprzedaży wysyłkowej zmienia się bardzo dynamicznie, zarówno w skali globalnej, jak i lokalnej. W ostatnich latach jedną z najważniejszych zmian w jego obrębie w naszym kraju bez wątpienia było pojawienie się paczkomatów. Pierwsze automaty tego rodzaju zostały wprowadzone na rynek w 2009 r. przez firmę InPost (oficjalnie jako urządzenia Paczkomat®) i błyskawicznie zdobyły ogromną popularność. Wkrótce inni operatorzy także zaczęli stawiać na podobne urządzenia, a dziś korzystanie z automatów paczkowych stanowi absolutną podstawę sprzedaży wysyłkowej w całej Polsce.

Sprzedaż wysyłkowa z wykorzystaniem automatów paczkowych

Zalety zamawiania przesyłek do najpopularniejszych urządzeń Paczkomat® InPost oraz automatów paczkowych innych firm są znane praktycznie każdemu z nas. Możemy odebrać zamówioną paczkę o dowolnej porze, a przy tym nie musimy przez cały dzień wyczekiwać na kuriera. To również wygoda dla przedsiębiorców, która w ich przypadku m.in. minimalizuje ryzyko odesłania towaru z powodu jego nieodebrania przez klienta (np. gdy nie było go w domu w momencie, kiedy kurier zapukał do drzwi). Jednocześnie firmy muszą pamiętać o tym, by do pakowania i wysyłki produktów używać odpowiednich kartonów, pasujących do standardowych wymiarów skrytek, które w większości urządzeń różnych operatorów są takie same lub bardzo zbliżone.

Wymiary kartonów do paczkomatów

W przypadku większości automatów paczkowych dostępnych na polskim rynku ich operatorzy podzielili maksymalne dopuszczalne wymiary kartonów pasujących do poszczególnych skrytek na 3 gabaryty:

  • najmniejszy (oznaczany np. jako A albo S): 640 x 380 x 80 mm,
  • średni (często B lub M): 640 x 380 x 190 mm,
  • największy (zazwyczaj oznaczony literą C bądź L): 640 x 380 x 410 mm.

Znaczna część firm udostępniających usługę korzystania z automatów paczkowych przestrzega wyżej wymienionych, standaryzowanych wymiarów. Dzięki temu przedsiębiorcy mogą zaopatrzyć się w opakowania kartonowe o takich gabarytach i prowadzić sprzedaż wysyłkową, niezależnie od urządzenia docelowego wybranego przez klienta.

Zakup opakowań kartonowych o standaryzowanych gabarytach

Każdy przedsiębiorca, który prowadzi sprzedaż wysyłkową, niezależnie od typu produktu, powinien zatem zaopatrzyć się w opakowania kartonowe o wymiarach spełniających wymogi automatów paczkowych. Urządzenia te cieszą się bowiem ogromną popularnością oraz zaufaniem konsumentów, dlatego dziś trudno wyobrazić sobie sukces w zakresie e-commerce bez wykorzystania ich możliwości. Jako producent firma MAKBET w Łodzi jest w stanie dostarczyć opakowania tekturowe o standardowych wymiarach pasujących do automatów paczkowych, na zamówienie przedsiębiorstw z całego kraju. Zapraszamy!